Zwanger voor oktober 2015

• @Greetje ik heb gisteren mijn 2de echo gehad was ook op 8weken en was blij voor bevestiging. Maar ik heb de eerste week wat kwaaltjes gehad en sinds dien niet meer, ik denk dat het ook te maken heeft met wat je lichaam al dan niet gewoon kan worden. Dus ik zou vooral niet panikeren en gewoon afwachten wat de echo brengt. Veel succes
  • Enorm herkenbaar, zelfs in die mate dat ik me afvraag is het niet misgelopen is. Heb niets maar dan ook niets van fysieke kwaaltjes meer.

Nu, sinds gisteren is mijn buikje plots merkbaar wat gegroeid, dus dat neemt de zorgen voor een stukje weg. Al zal ik toch blij zijn als ik 10 dagen verder ben en we de 12w echo hebben!

Op het FBgroepje zijn er nog dames met hetzelfde gevoel.
  • Hoi allemaal,

Eerst en vooral proficiat aan alle zwangere dames!
    Ik ben zwanger van ons eerste kindje, bevallingsdatum is voorzien 30 september maar heb het vermoeden dat het eerder oktober wordt smile.gif
    Donderdag mag ik al voor de 12 weken echo gaan, spannend!
    Lang getwijfeld om hier iets te schrijven maar het lijkt me toch gezellig om samen af te tellen.

Kan ik me eventueel aansluiten bij de facebook groep? Dat praat toch wat makkelijker smile.gif

Groetjes!
  • NIPT-test ( Bloedtest ivm trisomie 13,18,21)

Wij zitten hier in een dilemma. Zwangere vriendinnen van ons hebben allemaal op vrijwillige basis, en zonder aanleiding, een NIPT-test ondergaan.
    Mijn gyne bracht dit onderwerp ook ter sprake. Hebben jullie voldoende vertrouwen in de nekplooimeting? Of wie wil voor de zekerheid toch een NIPT-test ondergaan, ook al is alles op de echo in orde? Pittig detail. De kostprijs is ongeveer 460 euro, en wordt helemaal niet terugbetaald.
    Voor ons is dit veel geld, maar aan de andere kant heb je dan wel 100% zekerheid... Weet niet wat gedaan... Benieuwd naar jullie mening!
  • @Greetje gynae heeft ons ook de vrije keuze gelaten. In mijn omgeving spreken sommige gynae's er zelfs niet over... Wij laten hem niet doen En vertrouwen op de nekplooi Aangezien die toch ook 80% zekerheid heeft. Moest die niet goed zijn zouden we het wel laten doen natuurlijk.
  • Wij doen hier ook geen NIPT. Er is bij ons geen verhoogd risico ofzo dus vind dit niet nodig. Maar dat moet ieder voor zich beslissen natuurlijk smile.gif
  • Wie van jullie begint al een buikje te krijgen? Ik ben 12 weken en er is nog niets te zien. De broeken gaan wel al wat moeilijker toe.
    Dit weekend vertellen we het heugelijke nieuws aan vrienden en familie. Ze hebben nog niets in de gaten denk ik.
  • Hoe gaat het met jullie allemaal? 't is hier stilletjes op het forum.
    Dinsdag mogen mij gaan voor de nekplooimeting. Spannend allemaal. Wat ik vreemd vind is dat de misselijkheid bij mij alleen maar heviger wordt. Ik dacht dat het net zo beginnen afnemen vanaf week 12...
    We hebben dit weekend het nieuws aan de vrienden en familie verteld aan de hand van een zelfgemaakt filmpje in Pasen thema.. Leuk om het niet meer geheim te moeten houden.
    vimeo.com/greetenkoen
  • @Greetje hier vorige donderdag nekplooi gehad en alles was in orde we hebben er dan maar gebruik van gemaakt om dit weekend het aan de rest van de familie en de vrienden te laten weten. En nu is het wachten tot het kindje volgroeid is he.

Ik merk dat de meeste mensen op het groepje op fb zitten en hier niet veel meer kijken of reageren.
  • ik wil ook bij dat fb groepje maar geraak er nie op kan er iemand een verzoekje sturen
  • Eliseke,

Ben jij diegene waarbij ik het al eens probeerde maar waarbij je profielinstellingen te prive stonden, waardoor er geen vriendschapsverzoek verzonden kon worden?

Ik heb ondertussen -nu 2 weekjes geleden- een miskraam gehad, en heb mijn beheerderschap aan iemand anders overgelaten (te pijnlijk om in het FBgroepje te blijven zitten). Ik ga even PB'en met de nieuwe beheerder, dat ze even hier moet komen piepen en je op weg kan helpen naar het FBgroepje;

Vee succes met jullie zwangerschappen allemaal
  • hoi

Hallo iedereen, Hier een tweede zwangerschap voor oktober 2015! Mijn zoontje is nu 17 maanden, dus zeer spannend!
  • Facebook

Wie graag lid wordt van ons geheime facebookgroepje mag mij een privéberichtje sturen met je facebook naam (en eventueel beschrijving van je profielfoto als je naam meer voorkomt). Dan kan ik je een vriendschapsverzoek sturen om je toe te voegen wink.gif
    Tot binnenkort?
  • Dag greetje

Alles oké met de zwangerschap ondertussen? Jij zit niet op fb zeker?
    Was hier nog eens aan het rondkijken en zag je berichtje staan met de vraag om hier af en toe ook nog eens iets te posten dus bij deze smile.gif

Hier gaat alles goed. Zaterdag gaan de laatste 10 weken in! Aftellen kan beginnen al heb ik nog niet te klagen. Baby doet het goed. Op 28 weken 1kg450 geschat dusja. Ikzelf ben wel al 12kg bij... Das veel minder.

Grtjs
    Stefanie
  • Hallo,
    Op 30 weken woog de baby 1400 gram. Was niet te veel maar ook niet te weinig volgens de gynaecoloog. Woensdag mag ik terug naar de dokter. Ben eens benieuwd of er veel gewicht bij is. Zelf ben ik nu op 34 weken ongeveer 10 kg aangekomen. Het buikje wordt 2x per dag ingesmeerd en voorlopig nog geen striemen bespeurd. Ondertussen ben ik bijna klaar met doopsuikerzakjes te naaien. Ook de cadeautjes zijn al in elkaar geknutseld. Mijn man heeft het kaartje ontworpen en ook het presentatiestuk is bijna klaar. Ook al het nodige babygerief is in huis gehaald en de babykamer is klaar. Wij zijn er klaar voor! Al mag de baby het liefst zeker nog wachten tot 17 oktober.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld