Slaapproblemen

• Slaapproblemen

Dag iedereen,

Ik hoop hier een paar gouden tips te vinden...

Sinds een aantal maanden ben ik behoorlijk aan het sukkelen met mijn gezondheid: het begon met een algemeen gevoel van 'duizeligheid', eigenlijk meer een ijl gevoel in mijn hoofd. Ik ga geregeld naar de osteopaat voor een 'onderhoudsbeurt' en in het verleden kwam dit probleem ook al wel eens voor, maar werd het eigenlijk altijd opgelost met een beurt bij de osteopaat. Nu echter niet. Ik ben tussen begin juni en nu al regelmatig langs geweest en het betert maar niet. Omdat ik ongerust begon te worden dat het probleem misschien een andere oorzaak had heb ik mijn bloed laten onderzoeken en werd er een CT scan gemaakt. Uit beide onderzoeken kwam (gelukkig) niets uit.
    Neemt niet weg dat het probleem van de 'duizeligheid' er nog steeds is. Mijn nek en schouders zitten ook nog constant vast waardoor ik echt wel denk dat het probleem daarvandaan moet komen.

Dat probleem op zich vond ik al erg lastig, nu zijn er sinds een week of 2 ook nog eens ernstige slaapproblemen bij gekomen: soms val ik wel in slaap, maar word ik rond 1 u wakker, en blijf ik naar het plafond liggen staren tot een uur of 4, 5 om daarna als ik geluk heb weer even in slaap te vallen tot 6, 7 u. Of ik lig eerst ùren wakker om misschien ergens in de nacht in slaap te vallen.
    Ik ben bij de apotheek langs geweest om een natuurlijk middeltje, dat heeft een paar nachten geholpen, maar toen ook niet meer.
    Omdat ik echt doodop begon te raken toch weer maar langs de dokter. Die schreef mij Trazodone voor (een half tabletje voor het slapengaan). Dit is een middel dat ook gebruikt wordt als antidepressiva, maar dus ook als 'doorslaapmiddel'. De dokter verzekerde mij dat het absoluut geen kwaad kon, dat ik er niet suf of zo van zou worden.
    Ik ben het nu een aantal dagen aan het nemen maar het gaat écht niet goed: ik slaap 's nachts wel, maar ik word 's morgens echt enorm suf wakker, waar ik de hele voormiddag last van heb. Ook heb ik last van 'nachtzweten'. Kunnen allebei bijwerkingen zijn.
    Op de bijsluiter staat wel dat de mogelijke bijwerkingen in het begin het sterkst kunnen zijn, dus misschien moet ik het nog even volhouden. Ik weet het niet meer.
    Of misschien moet ik terug langs de apotheker, misschien heeft hij een iets straffer natuurlijk middeltje. Ik las op internet iets van Sedinal +?

Pfff, ik begin zo'n beetje hopeloos te worden. Met medicatie slaap ik wel, maar ben ik de halve dag niks waard omdat ik zo suf ben, zonder medicatie slaap ik nauwelijks tot niet, gaat het in de ochtend nog wel, maar krijg ik in de namiddag mijn klop omdat ik zo moe ben...

Ik zou gewoon terug willen kunnen slapen en vooral: 's morgens uitgerust wakker worden.

Iemand tips, ideetjes? Is homeopathie een optie? Wel een goeie dan uiteraard.

Bedankt om mee te denken.

Groetjes, Mieke
  • Uw eerste deel van je verhaal kamp ik ook al mee sinds begin juni. ( gelukkig slaap ik nog goed.maar Voel me overdag absoluut ook geen 100%)
    Heb ondertussen al 3×kno arts gezien.
    Mri scan van men hoofd laten nemen , bloed laten trekken -- > alles ok.
    Verschillende keren osteophatie behandeling gehad.( +cranio sacrale therapie)) Het gevoel dat het niet echt helpt. Op aanraden van osteophaat acupunctuur laat doen.( nog maar 1 maal) . Binnen week men 2de behandeling.
    Eventjes beter geweest maar niet er echt vanaf.
    Brufen helpt ook niet echt.

Nu begin september heb ik een afspraak bij neuroloog. En eerlijk , ik tel af tot ik mag gaan . ( ikzelf denk zenuw gekneld in nek of artrose in nek)

Misschien verwijsbrief van je arts vragen voor neuroloog ?
  • Sn eentje voor de oogarts. Ik heb bijna een jaar constant hoofdpijn gehad, en mijn nek zat vast, sliep ook heel slecht. Uiteindelijk na veel onderzoeken waar niks uit kwam, bleek ik asisgmatisme op 1 oog te hebben. Ik zag nog altijd even goed(slecht) als ervoor waardoor het mij niet opgevallen was maar wat ben ik de brillenman dankbaar dat hij dat toch ook gauw nog even wou testen. Want met nieuwe glazen in mijn bril was mijn jaar miserie voorbij,
  • Vergeten mee te melden dat ik inderdaad oogarts heb gezien. ( blijk achterste vochtloslating te hebben. Kan je niets aandoen volgens oogarts en zou je ook niet ' duizelig ' van zijn.
    Tandarts heb ik ook een extra bezoekje gebracht. Maar die merkte niets.( Ik dacht dat ik misschien aan tandenknarsen deed.)
  • @qqq

Hoi qqq,

Hou je me op de hoogte hoe het bij de neuroloog is gegaan?
    Ikzelf heb nu maandag ochtend een afspraak bij een chiropractor. Aangezien osteopaat het duizelig zijn er eventjes (welgeteld 1 dag) uit krijgt, neem ik aan dat het toch 'ergens' in mijn nek moet zitten. Maar omdat de osteopaat geen blijvende oplossing kan bieden zoeken we maar voort.
    Indien chiropractor niet helpt loop ik maar weer langs de huisarts om inderdaad ook eens een neuroloog te zien.
    Ik word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd.

Benieuwd of de neuroloog bij jou een oplossing kan bieden.

Grt, Mieke
  • @Mieke
    Ben benieuwd wat de chiropracter gezegd / gedaan heeft bij jou .
    Ik mag binnen paar uurtjes voor 2de maal naar acupunctuur. Ben benieuwd of ik eindelijk wat verbetering ga voelen.
    Hou je op de hoogte van o.a neuroloog.

Ben jij zonder verwijsbrief bij de chiropracter binnen geraakt ?

• @qqq,

Deze ochtend bij chiropractor geweest: hij heeft het, met andere technieken dan osteopaat, allemaal was 'losgemaakt' in mijn nek. Ik voel het nu nog fameus in mijn nek...

Volgende week maandag heb ik een nieuwe afspraak. Tot nu toe kan ik er nog niet veel van zeggen, de duizeligheid zit er nog wel, hoewel niet 'heel de tijd' heb ik de indruk. Ben benieuwd.
    Mijn nek en kaakspieren zaten wel helemaal vast, wat wel die duizeligheid zou kunnen veroorzaken.
    Maar wie weet komt het toch nog ergens anders van, we wachten af.

Ik ben, bij deze chiropractor alleszins, zo zonder verwijsbrief binnen geraakt. Redelijk snel ook nog, ik heb vrijdag middag gebeld voor een afspraak en kon deze ochtend al komen.

Ben benieuwd naar wat de neuroloog te zeggen gaat hebben.

Grt, Mieke
  • Hey

Heb nu afgelopen maandag 2de acupunctuur behandeling gehad. ( heeft nu op pijn behandeld , zei ze.)

Nu de avond zelf had ik nog meer last maar vanaf dinsdag duidelijk veel minder pijn.
    Pijn schouders/ nek is duidelijk afgenomen. Blijf wel nog regelmatig last hebben van tintellende handen en voeten En een trekkend gevoel ( weet niet te omschrijven) van men linkeroog.

Kan gelukkig dan toch vroeger bij neuroloog binnen. Ben benieuwd wat woensdag brengt.

@Mieke Hoe is het met jou ondertussen? Slaap je al beter intussen ?
  • Hoi qqq,

Het slapen lukt gelukkig weer terug (bijna) zoals het moet. Denk dat het door de warmte van een paar weken geleden kwam dat ik uit mijn ritme ben geraakt.

Wat betreft de duizeligheid: afgelopen maandag dus chiropractor, maandag & dinsdag ging het niet bepaald beter, woensdag zelfs heel slecht: nog heel duizelig + mijn nek deed heel veel pijn (zo stijf als wat), maar donderdag was de stijfheid en de pijn verdwenen en ook de duizeligheid was weg.
    Nu ben ik donderdag avond wel naar mijn 1ste yoga les geweest met als gevolg dat ik nu opnieuw heel erg stijf ben in mijn nek (en terug duizelig).

Maandag moet ik opnieuw bij de chiropractor zijn. 'k Ga hem maar wat raad vragen wat betreft de yoga. Normaal moet dat met verloop van tijd wat beter gaan. Ben momenteel zo lenig als een plank bigsmile.gif
  • Hey

Gisteren dus mij neuroloog geweest.
    Hij heeft mij ondervraagd , onderzocht , mijn andere uitslagen van onderzoeken bekeken, EEG is er ook afgenomen.
    En is er niets mis op zijn domein. ( zo zei hij het)
    En zouden de klachten van stress kunnen komen.

Nu vanmorgend een ' onderhousbehandeling' gehad van mijn rug. ( slechte onderrug, ) en deze persoon opperde nog is dat hij dacht aan chronische hyperventilatie ( door stress , spanning) en dat dit al die klachten kan veroorzaken.
    Nu X aantal keer per dag ademhalingsoefeningen doen.
    Zien wat dat brengt .
    En uiteraard heel hard moeten gaan stilstaan bij mijn leven.
  • Pfff, wat een zoektocht hé...
    Die chronische hyperventilatie: daar heb ik ook al over gelezen. Kun je zelf merken of je dat hebt of niet?
    En adem je dan niet 'te snel'?
    Ik merk wel dat ik de laatste maanden ook wat problemen heb met mijn ademhaling, maar dan zeker niet te snel, eerder te traag. Ik moet soms precies echt 'bewust' inademen. Als ik slaap gaat dat allemaal uiteraard (gelukkig) wel vanzelf, maar overdag heb ik het regelmatig benauwd en het gevoel dat ik echt wel moet letten dat ik genoeg inadem.

Wat houden die ademhalingsoefeningen precies in?

Grt, Mieke
  • Ik heb ook een aantal jaren geleden tintelende handen,duizeligheid, enz enz. Mijn huisarts dacht meteen aan chronische hyperventilatie. Ik ben naar een arts in de fysische geneeskunde moeten gaan, die bewees met een test dat mijn spieren supersnel verkrampten en dat er te weinig zuurstof binnenkwam.
    Ik heb een tijd bètablokkers genomen toen, om mijn hartslag te vertragen, waardoor ik minder oppervlakkig ademde. Het is allemaal weg gegaan.
    En ja het was stress:)) Ik ben ook hoogsensitief, dus alles komt ongefilterd binnen bij mij: geluid, licht, geur... waardoor mijn lijf "denkt" dat het aangevallen wordt, het is staat van paraat komt ( snellere hartslag enz) maar dat gaf dus een hoop fysieke klachten. Ik dacht dat ik klaar voor de psychiater was eerlijk gezegd. Zo veel te meer stress, zo veel te minder filters...

• Ikzelf heb niet echt het gevoel dat ik te snel adem.
    Maar kan wel begrijpen dat ik naar een buikademhaling moet ipv een borstademhaling.

Moet nu paar keer per dag gaan liggen/ zitten en hand op mijn buik leggen en 2 tellen in ademen en 2 tellen uit.

Vaak doe je ook ( allé, ik toch ) bij spanning ,als het teveel is efkens goed in ademen. En juist dan neem je teveel zuurstof op. Je zou dus beter een keer goed uitademen.

Ikzelf heb er nog niet over gelezen . Het is wat manueel therapeut zei.

• qqq, hoe gaat het nu met jou?

Kaatje: heb je er later nog last van gehad? Of was er iets wat je kon doen om de stress te doen verminderen?

Ik ga denk ik toch ook eens verder moeten met mijn klachten. Ik ben ondertussen 3 x bij de chiropractor geweest. Eerst dacht ik dat het de goeie kant aan het opgaan was (er waren al eens dagen bij zonder duizeligheid), maar momenteel ben ik echt terug bij af ponder.gif
    Vind het ergens wel raar, want wat zou dan kunnen verklaren dat ik er af en toe wel vanaf ben, maar het dan opeens toch weer terugkomt?

Ik heb mij nooit laten testen, maar naar mijn gevoel heb ik ofwel autisme, ofwel ben ik ook HSP (heb er wel al veel over gelezen). D'r zijn wel zaken waar ik enorm veel last van/mee heb, en heb ook héél erg veel last van stress. Goed is dat natuurlijk niet. Ondertussen doe ik ook aan yoga en hoewel ik nog maar een paar lessen achter de rug heb, kan ik al wel zeggen dat het me goed doet.

Grt!
  • Dag Mieke,

Ik heb ook regelmatig last van duizeligheid. De enige die mij kan helpen dan is de kiné. Daar krijg ik speciale oefeningen om het te vermindren.
    Bij mij heet het 'Draaiduizeligheid door bewegen: Benigne paroxismale positieduizeligheid (BPPD) of -vertigo (BPPV)'. Niks erg, maar wel lastig. Dit werd vastgesteld door een kno-arts, na (niet zo aangenaam) onderzoek.
    Ik heb dit vooral bij stress of vermoeidheid. Ook ik heb zowat alle mogelijke dokters en alternatieve geneesheren gezien + uitgebreid onderzoek (scans van nek, hoofd, schouders,...) + dietist (kan ook een oorzaak zijn),...
  • Hey Nele,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je uiteindelijk wel een therapeut hebt gevonden die je kan helpen. Wat voor oefeningen moet je dan precies doen?
    Bij mij is het zeker geen duizeligheid door beweging, aangezien ik het echt vaak de ganse dag door heb.

Sinds kort komt er bij mij ook nog 'benauwdheid' bij, dus ik heb nu van de dokter een doorverwijzing gekregen voor relaxatie en ademhalingsoefeningen bij de kinesist.

We modderen maar wat aan. Hopelijk komt er uiteindelijk een oplossing uit de bus.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld