Duur miskraam

• Duur miskraam

Hallo iedereen,
    Ik heb vorige week dinsdag een miskraam gehad dat opgewekt is door pillen.
    Ik lig nog steeds in mijn zetel met bloedverlies en krampen. Rechtstaan en iets doen
    eindigt altijd met meer pijn. Ik heb dagen na mijn miskraam wee-achtige
    krampen gehad waardoor ik vaak heel slecht werd. Ben ook even naar het
    ziekenhuis gegaan. Ik vond het persoonlijk
    een verschrikkelijk ervaring en feit dat ik gewoon mijn bed/zetel niet uitkan
    maakt het moeilijk om mijn gedachten te verzetten. Het is nu dag 10
    en weer opgestaan met dezelfde krampen. Hebben jullie dit ook zo ervaren?
    Je leest er niet veel over dat je zo lang kan slecht zijn en moet rusten?
    Dank u voor de reacties

Gene
  • Hallo Gene,
    Eerst en vooral, het spijt me om te lezen dat je een miskraam hebt moeten doormaken en nog eigenlijk...
    Bij mij is het ook een lang verhaal geweest hoor. M'n miskraam werd ook opgewekt met pilletjes en kwam pas echt op gang na een week proberen hiermee. Na het verlies van vruchtje, placenta etc. heb ik met ups en downs tot 2 weken erna veel bloed verloren, dus bij momenten écht veel met bijhorende pijn. Ik heb toen ook wel enkele malen aan vroedvrouw en gynaecoloog gevraagd of het 'normaal' was, en blijkbaar dus wel... Enkel als het in week 3 nog zo zou zijn of als het bloedverlies extreem werd, moest ik terug op consultatie. Na de 4de week had ik sowieso een consultatie staan ter controle.
    Wanneer moet jij terug op controle?
    Mocht je er nood aan hebben, mag je me steeds een bericht sturen hoor...
    Veel moed!
  • @Pumbach Bedankt voor je reactie. Vrijdag ben ik op
    controle geweest omdat ik niet meer kon van de pijn.
    Ze wou me toen laten opnemen maar ik wou liever
    thuis blijven bij mijn vriend. Het vruchtje was al weg en ze
    zag niets speciaals. Ik leef van pijnstiller tot pijnstiller
    om het dragelijk te maken. Dit weekend hebben we een familiefeest
    en weet niet of ik het fysiek zal aankunnen. Ben deze week
    eens meegegaan naar de winkel en na 10 min terug naar buiten
    moeten vluchten van de pijn. Nog geen controle gepland
    maar moet ze morgen bellen hoe het gaat met mij.
    Gyneacoloog zei wel dat we het niet meer zouden opwekken
    met pillen. Hoop dit inderdaad niet meer te moeten meemaken.
    Raar om te zeggen maar blij dat ik niet alleen ben.

• Hallo @Gene, hopelijk gaat het vandaag een beetje beter met je? Heeft je gynae gezegd wat de oorzaak kan zijn?
    Ik herinner me ook een soort van pijn die ik toch nooit eerder had gehad. Precies of er nu en dan met een mes in m'n onderbuik werd geploegd...
    Nu heb ik nog steeds last van pijn bij momenten, maar ik merk dat dit eerder is bij momenten van (emotionele) spanning.
    Ik hoop dat je je snel wat beter voelt, want als het fysiek niet goed loopt, is het moeilijk om mentaal op te kikkeren hé...
    Ik duim voor je! (en ja, ik begrijp wat je bedoelt dat je blij bent dat je niet alleen bent...)
  • @Pumbach Hey Pumbach,
    Vandaag gaat het gelukkig beter. Ik sta wel altijd op met menstruatiepijn
    en neem nog regelmatig pijnstillers. Nog steeds bloedverlies maar de gyneacoloog
    zei me dat het na het weekend wel beter zal zijn. Ik hoop het.
    Gaat mentaal wat beter als ik wat uit mijn bed en zetel kan.
    Voelde me zeer opgesloten met mijn gedachten.
    Nee, geen reden voor miskraam. Ze zegt dat vaak misgaat
    bij een eerste. Jammer dat ik er een jaar op moest wachten.
    Hopelijk gaat het nu sneller.
    Bedankt voor je berichtje
  • Hallo Gene, hopelijk is het effectief al wat beter nu na het weekend? Mocht je zo constante pijn blijven hebben, kan je misschien toch even bellen voor consultatie? Die onzekerheid is ook maar niets hé... Mijn vraag was idd beetje vreemd geformuleerd, sorry daarvoor, ik bedoelde eigenlijk of ze uitleg geeft over de oorzaak van jouw buikpijn nu? Na m'n miskraam heb ik +/- 30 dagen bloedingen gehad, maar de pijn nam wel geleidelijk af.
  • @Pumbach Had dit weekend nog last en doorgekomen op pijnstillers.
    Gisteren nog steeds die menstruatiepijn dus pijnstillers...
    Heb dus gebeld deze morgen en mag om 5u gaan. Ga toch
    geruster zijn als ze nog eens controleren.
    Bedankt om er naar te vragen he!
  • Oh, dan moet je er nu ongeveer wel zijn... Ik duim voor je!
  • @Pumbach
    Dan toch geen goed nieuws. Vrijdag naar ziekenhuis
    voor een curretage. Er zat nog weefsel en de pijn
    was dus niet normaal sad.gif Ben er nog niet vanaf.
  • Hoi @Gene
    Wat erg dat je zo hebt afgezien! Ik zie net dat je al terug op controle bent geweest. Maar wou je idd zeggen dat zulke hevige pijn toch niet ok is. Vorig jaar tijdens mijn miskraam was de pijn opbouwend van aanvankelijk wat menstruatiekrampen naar hevige wee-achtige pijnscheut die plots weer voorbij was zodra ik het vruchtje had verloren. Verder heb ik geen pijnmedicatie hoeven te nemen.
    Ik wens je heel veel beterschap en een goed herstel! Sterkte tijdens deze moeilijke periode. Dikke knuffel
  • @Meljodeb Bedankt voor je berichtje!
    Ja echt een gesukkel hier maar niet aan te doen sad.gif
  • Dag Gene
    Wat jammer om te lezen dat je een miskraam hebt gehad... En dat het ook zo lang blijft aanslepen... sad.gif
    Hopelijk kan je na vrijdag eindelijk de fysieke pijn al achterwege laten.
    Veel moed!
  • Hallo @Gene , best dat je dan toch beslist hebt om te gaan... Wel jammer dat je nu nog even die ingreep door moet. Maar hey, als je erna van die helse pijnen af bent, zal dat ook al een mentale opkikker zijn denk ik. Hou je goed, nog even, vrijdag is er zo!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld