Miskraam verwerken

• het is natuurlijk ook al goed nieuws dat alles in orde is dan(geen afwijkingen en geen erfelijke dingen)

heb jij nog veel bloedverlies? ik moet pas volgende week op controle en heb maandag veel bloed verloren, dinsdag wat klonters en bloed maar vandaag al veel verminderd, dus ik hoop dat alles al weg is zodat ik ook geen curretage ofzo moet ondergaan.
  • Het bloedverlies is nu wel minder. Ik zal morgen van de dokter horen of alles uiteindelijk in orde is. Dan is het 3 dagen geleden.
  • Ik hoop natuurlijk dat alles voor U ook goed komt en ik wens je alvast veel sterkte
  • hallo,

bedankt!

hoe was het bij de dokter vandaag?
  • Alles blijkt op het eerste zicht in orde te zijn, maar ik moet over 2 weken bloed laten nemen omdat ik waarschijnlijk wel een ijzertekort heb. Ik heb ook Apranax voorgeschreven gekregen, wat tegen de bloeding werkt, maar ik raad iedereen aan dit niet te nemen. Ik neem het zelf ook niet (intusssen is de bloedig van zelf gestopt)want Apranax kan leiden tot het moeilijker zwanger geraken eb bij vrouwen zelfs onvruchtbaarheid.
  • Ale dus terug afwachten voor jou.

Ik zal dat alvast niet moeten nemen, want geen bloedverlies meer, maar moest het ooit nodig zijn zal ik het dus ook niet nemen, bedankt voor de info, en hopelijk is alles vlug terug in orde bij jou!
  • Hallo,

Ik naar de dokter geweest en de resultaten van het onderzoek waren positiever dan verwachten. Het hgc hormoon had 0 moeten zijn maar was 7 en uiteindelijk blijk ik terug zwanger te zijn. smile.gif
  • Terug zwanger na je miskraam of toch geen miskraam dan?
  • Haalo,

(sorry voor het late antwoord)
    Ik ben 2 weken na de miskraam, want er was wel degelijk een miskraam, terug zwanger geraakt. Intussen zou het al 8-9 weken zijn.

Groetjes, Astrid
  • Onderzoek naar psychologische hulpverlening na miskraam

Beste leden,
    Mijn naam is Djala Koster, studente toegepaste psychologie aan Thomas more. In kader van mijn bachelor proef voer ik onderzoek naar de psychologische hulpverlening na een miskraam. Met dit onderzoek wil ik na gaan hoe tevreden mannen & vrouwen zijn met de huidige psychologische hulpverlening. Met oog op dit onderzoek ben ik op zoek naar een 20 tal mannen en vrouwen, die hun ervaring hieromtrent zouden willen delen.
    Wat kunt u van mijn onderzoek verwachten?
    Het is de bedoeling om met een 4-8 tal deelnemers een groepsgesprek te voeren. Hierin zullen we discussiëren over bepaalde stellingen die verband houden met het thema. Ik reken ongeveer op een uurtje per groepsgesprek.
    Door deel te nemen steunt u wetenschappelijk onderzoek dat nuttig kan zijn voor anderen die in te toekomst te maken zullen krijgen met een miskraam. Een deelname vereist geen persoonlijke gegevens. Het is voor mij enorm belangrijk dat er een sfeer van vertrouwen heerst in contact met mij als gespreksleider én onderling. Heeft u twijfels/vragen over een bepaald aspect van het onderzoek of wenst u graag deel te nemen, neem dan zeker contact met mij op via onderstaand mailadres.

Ik zou het heel erg op prijs stellen als u mijn berichtje zou willen delen.

Sharing is caring!
    Alvast bedankt voor uw tijd en medewerking,

Met warme groeten
    Djala Koster
    r0613801@student.thomasmore.be
  • Beste

Mooi initiatief maar volgens mijn ervaring wordt je weinig tot niets bijgestaan na een miskraam. Ik heb hierover zelf een gesprek aangegaan met mijn huisarts maar verder werd er geen aandacht aan besteed buiten de medische opvolging...

Veel succes!
  • Super initiatief...

Waar en (ongeveer) wanneer zouden die gesprekken zijn?

Deel je het ook op facebook?

• Ik denk dat er ook weinig bijstand is.
    Ik kreeg vorige week te horen... mevrouw het zal wss uitdraaien op een miskraam. Een papier voor mijn werk gekregen met daarop de harde woorden als reden: miskraam.
    En ik werd naar huis gestuurd... daar stond ik dan ! Moet morgen opnieuw voor controle... ben al bang voor weet zo’n koele reacties...
  • Is idd weinig bijstand. Zelf als je zoals ik een.kindje verloren bent na 18w zwangerschap
  • De term "psychologische bijstand" blijft enigszins wat vaag vind ik.. wat wordt hier juist mee bedoeld ? Opvolging meteen nadien, opvolging op langere termijn,... ?
    Wij hebben twee kindjes verloren na ong 20w zwangerschap & ik ben ontzettend tevreden over de ondersteuning die we kregen vanuit het ziekenhuis (vroedvrouwen, sociale dienst,...) waar ik bevallen ben zelf én door mijn gynaecoloog. Wij zijn voordien doorverwezen geweest voor verder onderzoek naar Leuven & dan ben ik dan weer allerminst tevreden van. Ik denk dat heel veel af hangt van wie je tegenkomt in het hele proces & dat dit je gevoel op dat vlak bepaalt. Andere personen in Leuven hadden mijn gevoel mogelijks helemaal kunnen veranderen, net zoals dat de ervaring in mijn eigen ziekenhuis mogelijks ook helemaal anders had kunnen lopen moest ik een andere gyne, maatschappelijk werker,... getroffen hebben.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld