Hoi
@Pumbach @Minie haha, dan kunnen we volgende maand een nieuwe topic starten he 😉
Ik vind het wel okee zo, dat ze het wat tijd wil geven. Ze wil vooral zeker zijn dat fysiek alles goed herstelt en dat vooral de hcg volledig terug op 0 staat, kwestie van geen "fout" resultaat te krijgen.
Gezien de eerstvolgende poging eentje met een cryo is, wil ze zo optimaal mogelijke omstandigheden voor de terugplaatsing en als dat wil zeggen dat we wat langer moeten wachten, dan is dat maar zo 🙂
Geen enkele tp met cryo's in het verleden is gelukt, maar ondertussen is de techniek weer veel verbeterd en de kans groter dat ze ontdooiing overleven en geen kwaliteit verliezen.
Onze vorige cryo's kwamen allemaal uit 1 icsi-cyclus (in 2009). Toen hadden we 8 (!) embrio's van # kwaliteit. 2 zijn er "vers" teruggezet (telkens een goede en minder goede van kwaliteit), de andere 6 zijn per 2 ingevroren en daar hebben we dus nog 3x mee kunnen proberen... uit de "verse" is dan 1tje niet gegroeid en de 2e is de dochter 🙂
Bij die ontdooiingen was het telkens hetzelfde scenario: 1 niet meer bruikbaar en 1 waarvan de kwaliteit was verminderd. Daar is er nooit eentje van "blijven zitten" en dus telkens negatief resultaat bij bloedname.
De reden dat er tussen de pogingen zoveel tijd (telkens 2 jaar) zit is omdat wij in 2012 terug naar België zijn verhuisd vanuit Portugal (waar we de icsi-behandeling gedaan hebben). En gezien we maar 1x om de 2 jaar daar terug naartoe gingen op vakantie (is ook door omstandigheden niet vaker gelukt), konden we ook alleen maar tijdens die vakanties een poging wagen.
Sinds de laatste mislukte in 2016 hebben we dan eerst nog maandenlang in de clinch gelegen met # ziekenhuizen hier in België (o.a. Jette en UZA), omdat ze daar de diagnose vanuit Portugal,( dat het icsi moest zijn, iui en ivf werkt niet, dat is daar toen meermaals geprobeerd) niet wilden aannemen en hier van 0 wilden starten met iui, en dat wilden we zelf niet omdat we zeker weten dat dat verloren moeite is.
Pas eind 2017 zijn we dan bij Imelda Bonheiden terechtgekomen, waar de gyn op fertiliteit wel meteen aan de slag wilde met de icsi.
Maar gezien de historiek dus met crio's wil ze nu geen enkel risico nemen 🙂 De cryo tecniek is ondertussen wel verbeterd; grotere overlevingskans (70% tegenover 30-40% in 2009) en geen verlies van kwaliteit meer dus wat "vers" een topkwaliteit embrio was, blijft dat ook en is na ontdooiing niet ineens 'goed' of 'matig' ... Dus we zien wel. Dit was de eerste cyclus hier dus ik kan er nog 5 doen. Maar voor mij is 40 eigenlijk de "psychologische drempel", later dan dat probeer ik niet meer. Ook al omdat er boven de 40 weer een heleboel andere risico's de kop opsteken ... en dat is dan onnodig vind ik persoonlijk. Dan houden we het bij 1 en kunnen we alleen maar met geheven hoofd zeggen dat we het geprobeerd hebben. Maar ik ga niet meer over lijken om het te doen lukken. Dat is wel anders als het je eerste is, maar (voor mij persoonlijk) is het dat nu voor een 2e niet.
Maar zover zijn we nog niet he, eerst alvast volgende maand afwachten en dan zien we wel weer 🙂