Ovulatietest

• Ovulatietest

Hoi allemaal

Wij proberen al sinds juli zwanger te geraken.
    In oktober een miskraam gehad. Nu gebruikt ik voor de tweede maal ovulatietesten.
    Ik gebruik die van clearblue.
    Vorige maand had ik op donderdag zowel smorgens als savonds een positieve test.
    Deze week ben ik opnieuw aan het testen, maar voorlopig nog negatief.
    Heb ik dan mijn eisprong op de dag dat ik positief test of de dag erna?

• Ik geloof dat de bijsluiter zegt 24 na de positieve test maar kijk het daar even in na, staat normaal duidelijk erin vermeld happy.gif
  • Tussen de 24 en 36u na het waarnemen van de LH piek.
  • Hallo,
    Ik heb ook een vraag over ovulatietesten:
    Ik heb vorige maand een miskraam gehad aan 7 weken. Volgens de gynaecoloog moet ik volgende week een bloedname laten doen om te kijken of hcg al terug op 0 staat (want pas dan kan er een nieuw eitje beginnen rijpen). Ik zou dit dinsdag laten doen. De miskraam is dan 12 dagen geleden.
    Nu twijfel ik heel erg of ik nu al ovulatietesten zou beginnen gebruiken. Kunnen die nu nog een vals positief resultaat geven door het mogelijks nog aanwezige hcg? Anderzijds wil ik ook geen eisprong 'missen', ik wil gewoon zo snel mogelijk weer door... Ik neem ook mijn temperatuur, maar die is niet altijd even duidelijk... Ik bekijk ook de cervicale afscheiding, maar meestal heb ik maar heel kort van dat eiwit-achtige slijm dus ik weet niet of ik daar volledig mag op af gaan...
    Wat denken jullie?
  • @TieMa eerst en vooral wil ik je een dikke knuffel geven... Jammer dat je een miskraam kreeg ☹️ vanuit mijn ervaring; twee weken geleden kreeg ik een curettage op 8 weken zwangerschap. Vorig weekend heb ik een zwangerschapstest gebruikt omdat ik benieuwd was of er nog hcg aanwezig was en ja hoor nog steeds licht positief. Misschien ook eens een testje proberen? Had er nog liggen van de action, geen zo'n dure of in de apotheek.
  • @TieMa Ik heb dit ook geprobeerd maar dit klopte bij mij langs geen kanten
    aangezien ik nog positieve zwangerschapstesten had. Ik zou wachten tot jouw
    eerste regels en dan pas beginnen met ovulatietesten enz...
  • @'Mama Emromi*' : Bedankt. Ik ben inderdaad van die Action-zwangerschapstesten gaan halen. Ik ga die morgenochtend doen. Als die negatief is, ga ik er van uit dat het hcg zo goed als uit mijn bloed is. Dan kan ik beginnen met ovu-testen, anders sowieso niet.
    @Gene misschien zou het inderdaad verstandiger zijn om nu een maandje te wachten, al zei de gynaecoloog wel dat je in de eerste maanden na de miskraam vruchtbaarder bent. Daar wil ik dan nu zo goed mogelijk gebruik van maken. Klinkt misschien raar (het komt misschien niet op een maandje meer of minder), maar voor mij is het nu het meest logische want ik wil echt zo snel mogelijk terug zwanger zijn...
  • @TieMa ik moet ook een maandje wachten maar ik wil toch weer wat inzicht krijgen in mijn cyclus. Vandaar dat ik ook zwangerschapstesten gebruik en cervix afscheiding controleer. Zoals je zegt, de wens om een nieuwe zwangerschap is zo groot...
  • @TieMa na mijn MK in juni had ik 2 weken later een zwangerschapstest gedaan in de overtuiging dat die negatief zou zijn, maar die was dus nog positief. Ik ben dan met de ovu testen van Kruidvat verder gegaan, zag het lijntje daar afnemen, tot ik ineens een knalpositieve test had. Ik heb dit toen ook gedaan om mezelf gerust te stellen dat mijn cyclus weer op gang kwam.
  • @TieMa Begrijp ik zeker want ik ben ook vroeger begonnen met mijn hormonen.
    Moest eigenlijk 2 maand overslaan en dan pas starten. Ik zou ook zwangerschapstesten
    kopen en kijken wnr mijn hcg uit mijn lijf is. Mijn lichaam deed zo raar na miskraam dat
    ik er echt niet vanuit kon gaan zelf niet bij slijmverlies, terwijl dat anders zo duidelijk is,
    Ja heb dat ook gehoord dat eens je zwanger bent geweest je lichaam het weet
    hoe het moet maar hier is dat jammer genoeg niet het geval sad.gif Ik wens je veel succes
    dat snel weer prijs is! Zou veel pijn verzachten hé
  • Ik ben al enkele maanden de geavanceerde ovulatietesten van Clearblue aan het gebruiken. Terwijl hou ik ook mijn cyclus bij in de app Period calendar. Deze maand kwamen mijn vruchtbare dagen veel later dan normaal en er kwam ook geen piek. Vrijdag had ik nog een knipperende smilie en maandag had ik spotting, dus mijn maandstonden lijken er nu al aan te komen. Mij lijkt het alsof de testen op een verkeerd moment een vruchtbare periode aangaven, want de draderige afscheiding was al veel eerder in de maand voorgekomen. Ik had rond die periode ook een hoger libido en buikpijn. Heel vervelend want ik probeer zwanger te worden via zelfinseminatie van een gekende donor. Heeft nog iemand deze ervaring gehad?
  • @Joni Bij mij klopten de ovulatietesten ook niet. Ik heb 10 dagen getest, en heb geen smiley gekregen. Ik ben dan gestopt met testen, omdat ik dacht het nog te vroeg was (dat mijn eisprong nog niet kon komen). Ik had daarvoor een miskraam gehad, dus daarom was mijn cyclus mij helemaal niet meer duidelijk. Ik was van plan om terug te starten met testen een 2-tal weken later, wanneer volgens mij het meer waarschijnlijk was dat mijn eisprong zou komen.
    Ik ben toch zwanger geraakt in de periode dat ik testte (en de testen dus geen smiley gaven). Ik ben inmiddels 8 weken zwanger van een tweeling smile.gif Ik zou persoonlijk dus ook zeggen om uw lichamelijke symptomen in de gaten te houden, waaraan je anders uw eisprong herkent, en niet zuiver af te gaan op de ovulatietesten...
  • @TieMa een tweeling! Wauw proficiat! Dubbel genieten dus smile.gif
  • @Bieke83 Ja, inderdaad! Dankje! Eventjes verschieten, en het nieuws dringt nog niet helemaal door, maar we zijn er natuurlijk heel blij mee!
  • @TieMa amai super een tweeling! Dubbel zoveel liefde.
    Proficiat smile.gif
  • Bedankt voor je reactie @Tiema. Ik ga inderdaad dan maar proberen ver te gaan op wat mijn lichaam zegt in plaats van volledig op de testen te vertrouwen. Proficiat met je zwangerschap!
  • Deze maand lijkt de test wel weer op het juiste moment mijn eisprong aan te hebben. Straks een volgende poging! bigsmile.gif Duimen jullie me?!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld