Voorbereiden op zwangerschap

• Voorbereiden op zwangerschap

Beste dames,

Binnen enkele maanden willen wij starten met de vervulling van onze kinderwens.

Ik las al dat het nuttig is om foliumzuur in te nemen. Wordt een bepaald merk/soort aangeraden?

Zijn er nog andere maatregelen die we best vooraf nemen? Bv. Een bezoek aan de gyn?

Voor de volledigheid: ik gebruik al enkele jaren geen anticonceptie meer.

Veel dank voor jullie tips!war

• Jup, foliumzuur kun je het beste nu al mee beginnen. Mij werden zwangerschapsvitamine aangeraden, zeker omdat die ook veilig in gebruik zijn tijdens de zwangerschap (klinkt dubbel op, maar het schijnt echt uit te maken). Een gyn hoef je niet per sé nu al op te zoeken, of je moet al aanwijzingen hebben dat er iets niet goed zit, of dat je medicatie gebruikt die eventueel problemen kan geven. Voor de rest is het toch vooral klussen, tussendoor genieten, en wil je wat zekerder zijn over wanneer je je ei-sprong kunt verwachten, dan kun je ovulatie testen gebruiken. Qua merk vitamines maakt het niet zo heel veel uit, hoewel het ziekenhuis de Davitamon compleet mama aanbeveelt. Qua testen, mocht je deze willen gebruiken, ben ik zeer tevreden over sensitest, en dan de extra gevoelige variant. Zo heb ik heel precies mijn eisprong kunnen opzoeken, waren ze in het ziekenhuis ook heel blij mee. De testjes blijven namelijk goed afleesbaar later, en ik heb ze dus op volgorde per maand in een schriftje geplakt. Bleek dus een schat aan informatie in te zitten voor een fertiliteits-arts smile.gif Heel veel suc6 met dit mooie avontuur, en dat je maar snel een mooie knal-streep mag aantreffen thumbup.gif
  • zwangerschapstest

weet iemand of je hier een foto kan opzetten? zoja kan iemand mij dat eens uitleggen? blush.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld